Blog


Zabójcy Zmiany – Studium przypadku

Głównym celem edukacyjnym, karcianej gry szkoleniowej Zabójcy Zmiany jest poznanie najczęstszych przyczyn niepowodzeń wdrażania zmian w organizacji. Jest to gra oparta na metaforze. Oznacza to, że siłą gry jest jej omówienie, a nie sama rozgrywka, jak w przypadku symulacji. Dzięki temu Zabójcy Zmiany mogą stanowić nie tylko atrakcyjne narzędzie szkoleniowe, ale mogą sprawdzić się, także […]


Ptysie, lego i Kniaź Jóźwik, czyli relacja z konferencji CREATIVE VIBES.

Dr Jolanta Bieńkowska będąca opiekunem Koła Kreatywności Biznesowej Bizaktywne działającego przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego z całą pewnością może być dumna z siebie i swoich podopiecznych. Po 11 miesiącach ciężkiej pracy udało im się zorganizować świetną konferencję na temat kreatywności. Było inspirująco, merytorycznie i to, co ERDAD lubi najbardziej – bardzo growo. Pierwszy dzień stał pod […]


Pokaż mi swoje CV, a powiem Ci jak się rozwijałeś, czyli o moim zawodowym rachunku sumienia

Minęły prawie trzy lata od momentu, w którym wysłałem swoje ostatnie CV, by wziąć udział w procesie rekrutacji. Pomimo, że przez ten czas nie pracowałem tylko w jednym „miejscu”, po prostu nie miałem takiej potrzeby. Jednak parę tygodni temu nadarzyła się okazja by zaktualizować swój życiorys. Nie była ona, co prawda związana z rozmową rekrutacyjną, […]


Pożądane typy testerów gier symulacyjnych 1

Gdy zostałem poproszony przez ITberries o wystąpienie na ich konferencji „Ciemna Strona UX” postanowiłem podejść do tematu user experience trochę niestandardowo. Dlatego też zdecydowałem się przedstawić to, co mnie pasjonuje i to, w czym, jak sądzę, jestem dobry – symulacyjne gry biznesowe. Przygotowując się do wystąpienia wiedziałem, że chcę skupić się na istotności testowania gier z gatunku „serious […]


Pewien projekt – Część 6. Co łączy Marka Twaina i „Make IT like berries” – Tajemniczy projekt rodem z epoki wiktoriańskiej

Po wielu spotkaniach oraz rozmowach na temat obiektu naszej tajemniczej współpracy – postanowiliśmy przejść do realizacji postawionego przez nas celu. Przedsięwzięcie okazało się bardzo inspirujące jak i wymagało od nas również dużo pracy. Milena jako główny grafik ITberries, świetnie sprostała temu zadaniu. W końcu możemy Wam zaprezentować malutką część naszego projektu – Kartę, którą specjalnie […]


Pewien projekt – Część 5. Bez Internetów też można stworzyć coś fajnego!

Część historii opisanej z mojej perspektywy, już niektórzy z Was znają.. A jak historia naszej współpracy wygląda z punktu widzenia ITberries? Nikt z nas nie spodziewał się, że pierwszy projekt nowego zarządu nie będzie związany z Internetem, od którego wszyscy jesteśmy (troszeczkę) uzależnieni. Pomimo tego, postanowiliśmy zaryzykować i sprawdzić, co w XXI wieku ma nam […]


Pewien projekt – Część 4. Stan FLOW

Kreatywna praca nad wymyśleniem czegokolwiek nie jest wbrew pozorom chaotyczna. Powiem więcej – jest niezwykle metodyczna. Przyrównałbym ją do układania puzzli. Gdy połączymy pierwsze dwa elementy, reszta idzie już sama. Tak też było w przypadku tworzenia przeze mnie wizji (…) dla ITberries. Wszedłem w idealny do pracy stan o nazwie Flow, który utrzymywał się przez […]


Pewien projekt – Część 3. Co Ty wiesz o ITberries?

Co ja wówczas wiedziałem o ITberries? Wiedziałem tylko tyle, że chciałbym cofnąć czas, zdać na socjologię na AGH, a nie na KSW i zapisać się do nich. To było jednak za mało bym mógł rozpocząć przygotowania do tworzenia (…). Musiałem przeanalizować, co kryje się za tym logo w kształcie jagódki. By mój pomysł miał sens, […]


Pewien projekt – Część 2. Nowy Zarząd

Minęło kilka miesięcy od pamiętnego spotkania. Przez ten czas nic się nie wydarzyło w kwestii mojej współpracy z ITberries. Nie martwiłem się tym, gdyż Kasia ostrzegała mnie, że koniec roku akademickiego nie jest najlepszym momentem na rozpoczynanie nowych projektów. Istotny był również fakt, iż połowa ITberries kończyła studia i zmieniał się Zarząd (Kasia również ustępowała miejsca […]


Pewien projekt – Część 1. Kiedy Marek poznał Kasię

Co ciekawego może nas spotkać w Prima Aprilis, nie licząc kiepskich, miałkich żartów serwowanych przez mass media? W moim przypadku 1 kwietnia 2014 r. zdarzyło się bardzo wiele.   Wtedy to poznałem Kasię – młodą studentkę socjologii z AGH. Choć początek tej historii może przywodzić na myśl rozpoczęcie 90% amerykańskich komedii romantycznych, to jednak jest […]


Konferencja PTBG

W dniach od 15 do 16 listopada odbędzie się w Poznaniu dziesiąta jubileuszowa międzynarodowa konferencja naukowa Polskiego Towarzystwa Badania Gier pod tytułem „Kulturotwórcza funkcja gier”. W tym roku wystąpienia dotyczyć będą Game-based learning. Po raz kolejny jednym z prelegentów będzie Marek Janigacz.


Veni, Vidi, Played

Wszyscy twórcy gier starają się w jakiś sposób zwiększyć zaangażowanie graczy. Oczywiście jednym wychodzi to lepiej, a innym gorzej. Jednak czy może zdarzyć się sytuacja, w której gra będzie zbyt wciągająca dla uczestników? Zdecydowanie tak. Przekonałem się o tym podczas pierwszego dnia Festiwalu Playpublik.