Zabójcy Zmiany – zarządzanie zmianą


Gracze wcielają się w rolę detektywa w klimacie filmu/powieści NOIR, który ma za zadanie odnaleźć zabójców Zmiany w jednej z organizacji. Policja wytypowała już 12 podejrzanych, jednak nikogo do nich nie dopuszcza. Gracze, jako sprawni detektywi mają jedynie na podstawie poszlak wskazać winnego.

CEL GŁÓWNY: Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń wdrażania zmian w organizacji.


Fabuła:

Był późny, jesienny wieczór. Przechodnie szybkim krokiem udawali się w kierunku swoich domów. To miasto nie było bezpieczne po zmroku. W sumie w ciągu dnia też nie było lepiej. W pustym, oświetlonym jedynie latarnią uliczną biurze prywatnego detektywa odezwał się telefon. Dzwonił uporczywie, jakby ktoś po drugiej stronie wiedział, że na pewno kogoś zastanie. Dźwięk urwał się z chwilą, gdy męska dłoń podniosła słuchawkę, by po sekundzie odłożyć ją z powrotem na widełki. Za pierwszym razem nie trafiła – dłoń, podobnie, jak jej właściciel była mocno wczorajsza.

Prywatny detektyw, do którego należał zarówno telefon, biuro, jak i wytarta sofa, na której leżał nasz „bohater” powoli budził się z mocnego snu. Był rozdrażniony dźwiękiem telefonu i suchością w swoich ustach.

– Dobry wieczór – kobiecy głos wydawał się dochodzić spoza realnego świata. Detektyw był przekonany, że to objaw delirki, choć chyba nie wypił, aż tyle.

– Dobry wieczór – głos ponowił przywitanie – Dzwoniłam do Pana z budki chwilę temu, ale chyba coś nas rozłączyło.

– To nie mogą być majaki – pomyślał detektyw. Z niechęcią otworzył oczy i zobaczył przed sobą wysoką blondynkę, w powłóczystej czerwonej sukience.

– Musi mi Pan pomóc! – głos kobiety przybrał emocjonalny ton z chwilą, gdy zobaczyła otwarte oczy mężczyzny – Tylko Pan mi został.

– O co chodzi? – detektyw dźwignął się z trudem z sofy i dłońmi przetarł zaspane oczy.

– O zabójstwo – odpowiedziała kobieta w czerwieni.

– Kogo? – zmysły mężczyzny wyostrzyły się momentalnie.

– Mojej siostry – Zmiany.


Rodzaj i charakter gry:

  • Rundowa – każda pojedyncza rozgrywka składa się z 12 rund. Przebieg każdej rundy jest taki sam.
  • Kooperacyjna – gracze grają w jednym zespole (tworzą jeden umysł detektywa) przeciwko mechanice gry, a nie przeciwko sobie.
  • Karciana – do gry wykorzystywane są karty.
  • Metaforyczna – siłą gry jest jej omówienie, a nie sama rozgrywka, jak w przypadku symulacji.
  • Do rozrywkowego wykorzystania – pomimo tego, że jest to gra szkoleniowa, „Zabójcy Zmiany” wciąż są grą par excellence i jeżeli najdzie kogoś ochota może zagrać w nią z rodziną czy przyjaciółmi, którzy nie mają pojęcia o zarządzaniu zmianą.

Liczba graczy: od 2 do 6          Czas jednej rozgrywki (12 rund): 20 min – 40 min

Możliwa liczba przeprowadzenia niepowtarzalnych rozgrywek: 24

Poziom abstrakcji gry (przy wykorzystaniu stożka abstrakcji): wysoki

Dostępna wersja gry: Off-line i on-line


Zawartość pudełka:

  • Karty kontekstów – 4 szt.
  • Karty podejrzanych – 12 szt.
  • Karty poszlak – 18 szt.
  • Karty akcji – 36 szt.
  • Totem – 1 szt.
  • Odpowiedzi do poszlak – 1 szt.
  • Instrukcja – 1 szt.

Cena 1 egzemplarza (polska wersja językowa do wykorzystania off-line): 259 zł brutto (cena zawiera 23% VAT)

Cena 1 egzemplarza (angielska wersja językowa do wykorzystania off-line): 309 zł brutto (cena zawiera 23% VAT)

W przypadku zainteresowania naszą ofertą, zapraszamy do kontaktu.


Zabójcy Zmiany – coś absolutnie wyjątkowego na rynku szkoleń i nie tylko. Nie znalazłam bardziej odpowiedniej gry do wskazywania tego, kto jest najbardziej odpowiedzialny za to, że dana zmiana nie jest wdrażana w organizacji. Miałam szanse przetestować i efekty przeszły moje oczekiwania. Prostota. Wiele interpretacji. Duże pole dla trenera. A jeśli nawet nie do szkoleń, to również i na długie wieczory… bo to również pomysł na relaks wśród znajomych.
Polecam!

Małgorzata Leduchowska – Twórczyni Gadżetowania, Coach, Trener