Gracze wcielają się w rolę detektywa w klimacie filmu/powieści NOIR, który ma za zadanie odnaleźć zabójców Zmiany w jednej z organizacji. Policja wytypowała już 12 podejrzanych, jednak nikogo do nich nie dopuszcza. Gracze, jako sprawni detektywi mają jedynie na podstawie poszlak wskazać winnego.
CEL GŁÓWNY: Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń wdrażania zmian w organizacji.
Fabuła:
Był późny, jesienny wieczór. Przechodnie szybkim krokiem udawali się w kierunku swoich domów. To miasto nie było bezpieczne po zmroku. W sumie w ciągu dnia też nie było lepiej. W pustym, oświetlonym jedynie latarnią uliczną biurze prywatnego detektywa odezwał się telefon. Dzwonił uporczywie, jakby ktoś po drugiej stronie wiedział, że na pewno kogoś zastanie. Dźwięk urwał się z chwilą, gdy męska dłoń podniosła słuchawkę, by po sekundzie odłożyć ją z powrotem na widełki. Za pierwszym razem nie trafiła – dłoń, podobnie, jak jej właściciel była mocno wczorajsza.
Prywatny detektyw, do którego należał zarówno telefon, biuro, jak i wytarta sofa, na której leżał nasz „bohater” powoli budził się z mocnego snu. Był rozdrażniony dźwiękiem telefonu i suchością w swoich ustach.
– Dobry wieczór – kobiecy głos wydawał się dochodzić spoza realnego świata. Detektyw był przekonany, że to objaw delirki, choć chyba nie wypił, aż tyle.
– Dobry wieczór – głos ponowił przywitanie – Dzwoniłam do Pana z budki chwilę temu, ale chyba coś nas rozłączyło.
– To nie mogą być majaki – pomyślał detektyw. Z niechęcią otworzył oczy i zobaczył przed sobą wysoką blondynkę, w powłóczystej czerwonej sukience.
– Musi mi Pan pomóc! – głos kobiety przybrał emocjonalny ton z chwilą, gdy zobaczyła otwarte oczy mężczyzny – Tylko Pan mi został.
– O co chodzi? – detektyw dźwignął się z trudem z sofy i dłońmi przetarł zaspane oczy.
– O zabójstwo – odpowiedziała kobieta w czerwieni.
– Kogo? – zmysły mężczyzny wyostrzyły się momentalnie.
– Mojej siostry – Zmiany.
Rodzaj i charakter gry:
- Rundowa – każda pojedyncza rozgrywka składa się z 12 rund. Przebieg każdej rundy jest taki sam.
- Kooperacyjna – gracze grają w jednym zespole (tworzą jeden umysł detektywa) przeciwko mechanice gry, a nie przeciwko sobie.
- Karciana – do gry wykorzystywane są karty.
- Metaforyczna – siłą gry jest jej omówienie, a nie sama rozgrywka, jak w przypadku symulacji.
- Do rozrywkowego wykorzystania – pomimo tego, że jest to gra szkoleniowa, „Zabójcy Zmiany” wciąż są grą par excellence i jeżeli najdzie kogoś ochota może zagrać w nią z rodziną czy przyjaciółmi, którzy nie mają pojęcia o zarządzaniu zmianą.
Liczba graczy: od 2 do 6 Czas jednej rozgrywki (12 rund): 20 min – 40 min
Możliwa liczba przeprowadzenia niepowtarzalnych rozgrywek: 24
Poziom abstrakcji gry (przy wykorzystaniu stożka abstrakcji): wysoki
Dostępna wersja gry: Off-line i on-line
Zawartość pudełka:
- Karty kontekstów – 4 szt.
- Karty podejrzanych – 12 szt.
- Karty poszlak – 18 szt.
- Karty akcji – 36 szt.
- Totem – 1 szt.
- Odpowiedzi do poszlak – 1 szt.
- Instrukcja – 1 szt.
Cena 1 egzemplarza (polska wersja językowa do wykorzystania off-line): 259 zł brutto (cena zawiera 23% VAT)
Cena 1 egzemplarza (angielska wersja językowa do wykorzystania off-line): 309 zł brutto (cena zawiera 23% VAT)
W przypadku zainteresowania naszą ofertą, zapraszamy do kontaktu.
Zabójcy Zmiany – coś absolutnie wyjątkowego na rynku szkoleń i nie tylko. Nie znalazłam bardziej odpowiedniej gry do wskazywania tego, kto jest najbardziej odpowiedzialny za to, że dana zmiana nie jest wdrażana w organizacji. Miałam szanse przetestować i efekty przeszły moje oczekiwania. Prostota. Wiele interpretacji. Duże pole dla trenera. A jeśli nawet nie do szkoleń, to również i na długie wieczory… bo to również pomysł na relaks wśród znajomych.
Polecam!Małgorzata Leduchowska – Twórczyni Gadżetowania, Coach, Trener